Tuesday, March 22, 2011

anak pun tak nak mengaku, usahkan maknya!

hye, assalamualaikummmmm! :)




situasi ni masa aku pakaikan syaqir baju n seluar tido macam dalam gambar atas tu :-

aku : issshh, ketatlah seluar syaqir ni, anak ibu ni gemuklah.. dah ketat2 seluar ni

syaqir : hahh? ketat?

aku : yelahh seluar ni ketat.. susah ibu nak pakaikan..anak ibu ni  dah gemuklah

syaqir : caqir tak gemuk ahh.. sua ni keciklahhh

aku : (T________T)



itu anaknyaa yg tak mengaku dia dah gemuk n sihat sekarang, tapi ni cuba tengok gambar maknya plak.. isshh sihattnyee dieeee... dgn muke tembammm.. badan bagai dipam2.. ponnn taknak ngaku sekarang dah temukkkkkk! isshhh! (=,=)

so, dengan 'perkembangan' aku yang semakin menjadi-jadi ni tetibe aku  jadi kreatif plak dapat buat puisi.. lebih kuranglah, kire puisi lah :P ape namenye puisi ni aku tak tahu, tapi 100% pasal aku jee semata2.. bukan pasal korang pon, tehee! :D



"hari-hari saya kata saya nak diet
tapi hari-hari saya makan nasi
bila orang belanja, bila ade lebih makanan kat meeting saya orang pertama yang terjah, tehee!

bila tanya suami, suami cakap gemok sikit jee
tapi saya dah angin satu badan
saya taknak terima kenyataan, tehee!

bila saya sedar saya gemuk
saya nekad betol2 nak diet
saya dah taknak makan nasi
saya nak jaga pemakanan saya
saya nak kontrol apa yang saya makan, kononlah!

saya beli produk tu
saya beli produk ni
sebab saya tengok kawan saya yang makan ade nampak kurus
tapi kenapa bila saya try tak ada ape kesan pon
saya dah frust sangat
akhirnya jadilah diri saya harini yang semakin hari semakin bam-bamm!

kesiannnnnn badan saya ni!"



**pagi tadi dlm lift pon sempat lagi sorg akak tu duk promot produk die (=___=)




signsara

28 comments:

Anonymous said...

gemok apa... comei la tuh =) ~

ezy.fia said...

jnji sihat..
=)

Unknown said...

takpe, yang penting takde penyakit! :D

shahrilhakime said...

wakakak...mane tumpahnye kuah....kalo tak kenasikkk

dakcik said...

ala, janji sihat sara..kurus sgt pun xcantik..melengkung jek badan..badan yg bam-bam bru beh! hahahaha..nie same jenis cm ain jgk la..ari-ari nk diet tp makan xbenti! hahaha..

-Sara- said...

manje,

ehehe..gemok cikitlahh! cikitt jee! :)

-Sara- said...

cik ezy,

alhamdulillah memang sihat :)

-Sara- said...

zaa,

aah betol tu yang! :D

-Sara- said...

dkosong lapan,

cehhss! hahaha!

syariza09 said...

idok ler bam bam. mok mok jer :)
ok la tu ada usaha gak nk beli produk, yg I ni dh tau badan dok naik, dok sapu losyen mustajab jer lahh..
tu pon x rajin nak sapu,hubby komplen losyen tu busuk...huhu

-Sara- said...

dakcik,

tulah pasal, mase ckp nk diet kemain tapi hampes!

haha rupenya sara ade geng ngan ain! :D

-Sara- said...

syariza,

awkk! mok mok tu lagi teruk tauu!

ahaha! alasan jelah tuu! :D

nhaz hafek said...

nak control mkn mmg susa..tp ape kte law jdkan senaman sbg 1 rutin? wt aerobik lg best, bleh menari2 ikut rentak lagu..cubelah:)

waniepaez said...

hehee, same dengannya ngn wanie nie..haha..susah nk turun badan..tp xper, janji bhgia satu family:)

-Sara- said...

nhaz hafek,

ermm sounds great lah dear! akan dipertimbangkan! :)

-Sara- said...

wani,

hehe, itula pasal yang ooii.. jnji bahagia kan, sape nk kesah pon! :)

Han Hanni said...

gemuk lepas kawen tu perkara biasa..

-Sara- said...

cikhani,

ehehe..pndai u sejukkan hati i tau! :D

~SHiLA~ said...

hahahaha..lawak je ank ko ni

axie said...

sara tetap comei walaupun bam bam..heehe

Aleyn said...

Senang jer cara nak kurus....cewah yo yo o jer....'Jogging'...I pun dah pernah amik Slim World n berbaai product lagi...sumer x jalan....jogging jer jalan...Confirm...

Ps : Cam biasa, I dah klik u nyer Nuff n HB, jom klik2 kay

-Sara- said...

shila,

tau xpe, ntah mane die belajor jawab cmtu :-j

-Sara- said...

azie,

hehe, pandailah azie ni! ;)

-Sara- said...

aleyn,

itulah kan awk.. yg tu plg bagos kan :)

Mama Gee said...

hahah samalah kita...
kalo baju takleh pakai..baju tu yg mengecik..bukan badan yg membeso hehe..

-Sara- said...

mamagee,

ahaha, tulah kan..baju lak yg disalahnya! :P

maya amir said...

mane der gemuk sara.. oklaa gitu:))

-Sara- said...

maya amir,

ehehe, ok ekk.. ermm oklah tu :D