Sunday, April 21, 2013

Jom kita keluar mengundi *nyanyi lagu PRU*

hye, Assalamualaikum! :)


ececehhh, semangatnya nok balik ngundi mung! sampai ternyanyi-nyanyi! "ter" okay?.. ahahaha...serius dua rius tak tahu kenapa kali ni semangat sangat nak balik mengundi!  yelah dah tanggungjawab sebagai rakyat, sebagai pemilih.. kita kan penentu masa depan negara!  haruslah kan.. wooaahhh, macam iklan PRU!


aku balik dengan abang, adik, kakak, complete! anak-anak haruslah.. laki pulak tak balik.. sebab? ermm dia kata tak sempat lagi register.. ya Allah! rasa cam nak cepuk jee masa dia cakap camtu.. eh, kan dah rugi satu undi..kan..kan..kannnn??


oh ye! sekarang aku kat opis baru tau! yup! OPIS BARU lagi sekali... ermmmm panjanglah ceritanyaaa.... sebenarnya dah dekat 2 bulan aku kat sini... tak tersempat nak bagitau kat belog je... ermm opis ni sebelah je pon ngan opis baru aku yg 1st dulu tu..hihikkk..so, pindah opis baru pon cam tak rasa pape sangatlah sebab hari-hari lalu jalan sama je kan..


minggu lepas syaqir demam teruk... berulang ke klinik je aku.. sekarang tahan sikit pegi memana tak nyusahkan cik suami lagi sebab aku dah drive.. tapi dekat-dekat area sini jelah..  jauh-jauh tak berani jugak... aku kerja pon 2 hari jee last week.. sebabnya ngan aku sekali demam.. nasib baik boss overseas..kalau tak payah gak nak cuti... anak sakit memang takleh ngelat kan... bila abg aqir dah okay, adik  aqif plak cirit-birit.. bertimpa-timpa pulak.. nak buat camne.. dugaan...


sekarang aku merajinkan diri masak-memasak untuk anak-anak.. nak kembalikan selera dorang..sebabnya abang aqir turun mendadak berat badan, adik aqif okay dah seleranya.. abangnya selera tak berapa okay lagi..




1 untuk abang, 1 untuk adik


abang rajin suapkan adik..bukan main happy lagi suap adik..hehe











asyiklah pasta, lama2 jadi mamak italian lah anak aku! :P
bukan apa, buatnya senang main campak je kan.. mak dia nak masak yg remeh2? ermmm jangan harap... selalu buat pastu untuk breakfast dorang..tengahari tekak melayu makan nasiklah weh..


sekarang nak makan sendiri..aku suap langsung taknak..











tapi budak ni makan main-main pon habis, alhamdulillah dah ada selera...abangnya kalo dah kata taknak, sebijik nasik ponlah tak masuk dalam perot dia..aissyyy -_______-






**rindu zaman rajin blogging macam dedulu**





9 comments:

Irfa said...

seronoknya anak2 makan ;)

emm x sabar nak memangkah ..hehe

Kakzakie Purvit said...

Kalau pindah ofis dekat tak rasa penat sangat Sara nak mengangkut barang.

Suka kakak tengok anak-anak makan.

Qhaifa Nur said...

terasa penat juga nak mengemas barang kan..
seronok tengok abang/adik makan..sedapnya

syariza09 said...

aar la, sy pon rajin msk mcm pasta & spageti sbb senang..mudah dan cepat kekdahnya ok la tu.

x per la sara, first buat dulu menda2 yg penting, bila ada masa yg tenang br la sronok nk berblog.
lately ni sy pon rasa kemalasan utk berblog, naper ntah

Unknown said...

hehe.. sal pun semangat nih nak balik mengundi... tapi sebenarnya lebih kepada semangat nak balik kampung... hehe...

Sama la ngan anak sal yg sulung tu. Kalau time dia takdak selera nak makan nasik, kita paksa pun dia buat tak reti je... tapi time dia berselera tu, bertambah2 makan...

si adik memang berselera sokmo... bagi apa pun dia makan... hehe.

mungkin budak2 ni camtu kot kan... huhu

kurus said...

seronok tgk anak2 makan ..
terhibur kan
nak2 bila kita masak sendiri

akk x sabar lak nak ngundi .. akak tahun nie jadi agen dlm bilik ngundi , x sabar nak rasa pengalaman tuu :)

Han Hanni said...

seronok tengok anak2 kamu..

tak sabar nak ada anak jugak..

doakan aku jugak cpt ada baby macam mu..

nanti nak dia kuat makan macam ni jugak..

wahida said...

jom ngundi!!

Nik said...

rindu jugak zaman ber blogging dulu. nik dan start keje ni jrg la nak bw semua ni. tunggu weekend jea la