Monday, March 29, 2010

~~story behind da song...

"Dia telah telah menentukannya
Kita bertemu dan bercinta
Inilah oh takdirnya
Bukan kerana harta
Inilah citra cahaya cinta


Pintu hatiku telah kau buka
Tak mampu ku menafikannya
Kejujuran diberi
Kasih datang terhenti
Ini bahagia yang ku cari

Sayangi daku
Peluklah daku
Janji dengan ku
Semai cinta nan satu

Tuhan menguji
Takkan berhenti
Hanya ku pinta
Sama setia menjaga
Hingga ke alam syurga"


salam..

korg penah lyn x lagu ni "Cahaya Cinta" by Dato Ct.

tiap kali aku dgr lagu nii ( even jrg pon lgu ni ade kt rdio ) aku msti rse cm aku ni berbalik zmn anak dare dulu2..:P  mst korg mls nk bce aku story zmn mude2 kn..heh..sape nk bce bace jelaa..sara xkesah pon :P

kesahnyee kire ni lgu kami mse dlm persiapan nk kwen..sme cm org2 laen yg nk jd bride-2-be..msing2 sebok ngn preparation mjlis..dr hujung kaki ke hujung rmbut..dr souveniour ke perkara mkn2..segale2nye terletak pd si mempelai..even smbil duk deco kad kwen ktorg pon aku duk lyn mp3 lgu ni jee mse tuu..stay at my office smp mlm with my fren..(kdg2 ngn Intan n kdg2 ngn Shila..thnx dear :) )sbb mls nk wat lik bende2 alah deco kad tuu ke hulu ke hilir dr umh ke opis..yela aku ni pegi blk kje pn jln kaki jee ngn shila tuu..xkuase nk wt lik umh bende alah tu sume.. ;)

ok lets stat da story..

hmm..sape yg x bahagie..x xcited menghitung hari utk bergelar istri kn....tp kite hanye merancang tuhan menntukn sgalenye..lebeh krg 3bln sje smp ke hari prkhwinn , kami  dpt 1 dugaan besar yg mungkin pd mse tuu Tuhan je tahu perasaan aku ..its very hard 4 me to share here..ckuplah aku just mention dat was a big dugaan from Him to us..xde sape yg tahu mslh kami mse tuu..even his or my family..his or my fren..i just keep it deeply in my heart till today..cume Intan je yg tau mslh aku mase tuu..shes suppot me a lot..even dr tlg bli brg2 kwen..buat brg hntrn n 2 handle my emotional at dat times..thnx again my dear friend :)..but aku pjuk diri sndri spya kuat melawan dugaan tuu n at da same time jgk kepale otak aku sbnrnyee serabut sgt dgn mslh tuu..tiap kali jmpe hubby mst dea akn pjuk aku even aku tau dea pon xbrape kuat nk hadapi sume tuu..nangis jgn ckplaa..tdo mkn..kje berendam ngn air mate jee aku nii mse tuu..smp 1 tahap mse tuu aku terfikir xnk kawen..!  tp mne boleh..dats impossible..sbb klo ktorg cancel pkhwnn ktorg ia akn libatkn our famly..no...dats impossible..! but berkat our usaha n doa kami berjaya atasi mslh kami tuu dlm lebeh kurang sebln jee b4 ke tarikh kwen kaami..hanya syukur alhamdulilah aku dpt rsekn mse tuu..thnx Allah 4 makbul doa kami..klo kami xpat mengharungi semua tuu xmungkin kami akan bergelar as suami istri harini n xmungkin wujud lgi permata hati kami..syaqir amsyar..thnx ya Allah..!

sbb tu aku dedicated dis song for him mase tuu..i told him

"apepon yg jdii saye ttap utk awk..tlg jgn hampakn impian sy" ( obsses kn aku nii :P )

n alhamdulilah..today i am belongs to him..insyaalah dgn izinNya..until the end of my life i am belongs to him :)

thnx Ya Allah..!


notakaki : my hubby is my 1st luv! :)


No comments: