Tuesday, January 5, 2010

~~merpati putih...

lg lebeh kurang seminggu je lg my lil prince syaqir masuk ke umur 2 tahun...pejam celik pejam celik kejap nye mse blalu..rse cm bruu jee smlm preknen...hehehe...

sempena dea masok 2thn ni aku kene cari seekor burung merpati putih utk d masak n kasi die mkn..hah..??knpe?hmm korg msti ingt aku ni mngarut2 ye x..??xdelaa..sbnarnye petua ni aku ambik dr bos aku..dea mmg amalkn bg mkn burung merpati putih kt sumee ank2 dea..n 2day ank2 dea yg aku tau sumenyee mmg pndai2 n bijak..bak kate org blaja sume besh2...bos aku ckp anak saudare dia ade bace n wat skit research tentang pemaknan bijak dlm kitab2 penyelidikan saintis islam yang mengatakan masuknya umur 2thn seseorg ank tuu carilah seekor burung merpati putih dan d beri mkn pd anak tuu..insyaallah mindanya akan cerdas..aku mmg percayelaa sbb bos aku ni klo tgk dr backgroundnyee mmg org baek2 alim2..pas2 tgk lak ngn kejayaan ank dea sume pndai2 so dea sarankn aku ikotla petue tuu..

hmm skang ni aku duk surveyla ktne ade jual merpati putih..bos aku ckp masak sup ke ape kee..jnji budak tu mkn..hmm pasni nk surveylah mne2 pasar kt kl ni..;)

haa tuk korg yg ade ank tuu leh ikot same petua ni eek..ingt tau..once ank tu msok 2TAHUN bg mkn..okeey??insyaallah..ank kte cerdas mindanya d samping kte jge dea dr segi pmknn2 laen,tunjuk ajar yg btol n doa yg xputus dr kita as their parents kan..??

aku pasti sume yg bergelar parents harapkan yg trbaek utk ank2 msing2 kn..??

:)




2 comments:

Nissa Azmir said...

kejap jer ms berlalu kan.. dah besar dah syaqir..

-Sara- said...

nissa : haah nissa..2la mmg cm xterase ponn..makin besar makin nakal!:)