Wednesday, May 26, 2010

~~pantang larang

salam.

aku bkn nk crite pantang larang org bersalin..ckupla kte dpt info berpantang daripada CikPuanSiti...huhu..bagos btol Ct..hari2 tiap kali mak bidan dea dtg urut dea ade jee info yg dea share ngn kite..bgos2..sme2 kte manfaatkn ilmu pantang tuu yeeeee :D

okeey ape yg aku nk crite pantang larang kt cni adelah syarat2 yg aku kenekn pd lakiku mr. husbandku...bkn syarat pe ponn..cume bende2 yg aku xsuke dea buat d pandangan mateku...haa..klo nk tau...antaranyee sperti yg aku list down ni :-

  • mlm2 kt umh klo nk pakai kaen pelikat msti elok..cntik..kemas..xmo main gulung2 smpai naik ke lutut mcm pakcik2 aku kt kg..klo cmtu rupenyee cepat2 aku suh dea tuko pki short jee..lg sdp mate memandang :D

  • msuk umh trus msuk blk air basuh kaki dulu..yg ni pon aku ajor kt syaqir..sbb kt lua tu even kte pkai shoes pon mcm2 kuman yg melekat kt kaki ktee..kn?

  • klo rase gatal2 tekak jgn nk $%^&&** smpai aku dengar..geli la! ( org laki kn suke spit )

  • klu nk simpan misai or janggut jgn pnjg sgt..biar comel2 jee..act i dun prefer him smpn misai sbb dea shave x flat..ade pnjg ade pendek..mmg aku bising esp time2 gatai dtg tu knnnnn :P..janggut xpee..tp not too long :)

  • mkn nasik sile hati2..sbb dea mkn smp bersepah2 meja tu lebeh drp syaqir tau..eii mulela aku bising mbebel :P

  • jgn suke sgt pakai selipar jepun g memane pon..tgk tempatla yang ooii..ni bini kemain melaram..laki i pki selipar jepun..?oh no no no..
okeey..rasenye tu sje pantang larang yg i kenekn kt dea kott..xtaula kot ade yg tertinggal g..tp yg ats tuu kire yg mmg i bising la klo dea x ikot! :D

haaa...jgn ingt drp i jee yg ade pantang larang utk dea...drp die utk i pon ade tau!  lets see wat :-

  • jgn pakai bju or tdung kaler yg pucat2..he said im look older..dea suke kaler striking okeeyy..yeyehh!
  • klu outing dea suke i melaram habis2...muke kasi touch up..bju..seluar..tdung kasi matching...wahh keless..yelah seharusnyela seorg isteri melaram tuk suami kte knn.. ;)
  • tiap kali mr husbnd tgk tv..pastikn ade air panas terhidang kt meja..xkesahla tea,coffee, milo..sume dea telan
  • xsuke i tdo membalikkn badan dr dea ( slalu gk wat sbb syaqir pn marah membalikkn bdn drp dea..so ape boleh buat?? :P )
hmmm ape g eekk...tu jee kottttt :D

so conclusionnyee..i bknlah cerewet cume nk sedap mate memandanggggg..yelaa..suami nk ktee dgr ckp dea..buat tu ini..as a wife kte pn ade hak ckp itu ini ape boleh ape x boleh die buat...tol x? huhuhu...n most important sume tu utk kebaikan same2...yelah hidup sebumbung as a hubby n wife must be faham antare 1 sme laen..n complete each other...kan.. jgn xtau klu kte semak ade punce perceraian antare suami isteri harini hanyalah sbb remeh temeh cmtuu jee..contohnyee badan suami berbau tp isteri xpenah ckp or tegur..then lame2 d simpan n tercetus smp berlaku perceraian...!  ini btol tau i ade bace lam paper bru2 nii...tp klu boleh kte xnak sume tu berlaku kt kte knn..mntak jauh sume tuu..cume berdoa padaNya panjangkan jodoh kte dgn suami kte.. :)


notakaki : nak tau gak pantang larang korg kt partner u all! ;)


3 comments:

III bDkNaKaL III said...

sara..aina pn xske laki pkai kaen plekat nthape²..nk pkai..comey²la kn?br sdp mate pandang...:D

-Sara- said...

aina :
tahu xpee..berbulu mate ni tau! :P

-Sara- said...

aina :
tahu xpee..berbulu mate ni tau! :P