Tuesday, April 19, 2011

bercakap pasal 'madu'

hye, assalamualaikum! :)


google
nak bercakap pasal madu nilahh.. madu yang manis nii..bukan nak cakap pasal 'madu' yang pahit yang pompuan anti tuu! :P


minggu lepas dah lame dah aku ada buat lempeng susu untuk minum petang
memang sedap sungguh! makan panas-panas dengan teh o panas, terangkat!
tiba-tiba husband bersuara

"yang, makan ngan madu la sedap lempeng nii"



google


tiba-tiba rase lain macam semacam jee bila laki aku sebut 'madu', haha!
aku pon laju jela ke dapor, bukak fridge, memang ade pon madu tu
keluarkan sekali mentega.. wahh! skali makan rase cm hot cake mcD ko! hehe

laki aku makan 2 keping dah surrender, kenyang katanya
aku laa laju lagi duk makan lagi, tak habis2 makan jee kejenyee :D
tiba-tiba lak laki aku sound

"aii, suke nampak ngan madu"
*sambil buat muka cam kerang busuk*

cett! mula ah tu! gataiii!
buatlah kalau beranii!
ggggggrrrrrrrr! *tiba2 lak bini die nak meroyan, beranak pon blom, meroyan sudah*
ahahahaha!


eh, sebelum tu aku merajinkan diri nak bagi korang resipi lempeng susu
hehe, yg senang2 ni aku berlagak lah kan
cube masak2 yg rumit sket tu, awl2 dah surrender :D

resipi lempeng susu

bahan-bahannya :-
  • 1 cawan tepung gandum
  • 1 sudu kecil serbuk penaik
  • 1 cawan susu segar @ cair  *aku pakai susu cair je
  • gula - terpulang berapa sudu
  • secubit garam
  • 1 biji telur
cara-cara :- 
  • campurkan kesemua bahan di dalam satu mangkuk hingga sebati
  • panaskan nonstick fry pan *kalau boleh ade yg saiz kecik comel tu lg elok
  • masukkn mentega, cairkan
  • sendukkan adunan tadi, masakkan hingga kekuningan
  • hidang dan boleh dimakan dengan sambal bilis, madu atau terpulang pd selera masing-masing




signsara

14 comments:

RynaHakimi said...

Sedapnya lempeng..lame dah tak buat..makan petang2 memang sedap kan..nyum2

MiSz eiN said...

haha.laki mmg suke madu kan
pmpuan je xsuke
tp madu y niey mmg sedap
ein suke mcm camtue jek
tp xtau plop leh mkn ngan lempeng
jd mcm pancake kot ork

~SHiLA~ said...

cewah dpt inspirasi ek cite psl madu..hehe
eh nk try la wat lempeng sendiri..xya g mcd da klu da same..haha

dakcik said...

wahh..preggy2 pun semangat masak..rajinnya dia..=)

DKosongLapan said...

hehehehe.....
sensitip betoi le oghang pompuan dengan madu ye???....kekeke....

dianizan said...

jgn sensetip sngt..kekg anak cengeng..ok la tu madu bgus tuk kesihatan..

-Sara- said...

ryna hakimi,

sedaap ryna..tp klo ryna masak lg sedap kot..sbb ryna kan mmg pandai masak.. :)

-Sara- said...

misz ein,

aah ein trylah mkn lempeng ngn madu, cm pancake gtu! ;)

-Sara- said...

shila,

haha, yelah bce entry ko semlm ;))

wat jelaa..senang sgt :-"

-Sara- said...

dakcik,

yelah ain..preggy kalini sara rajin duk dapor..rajin jee nk memasak..hehe :D

-Sara- said...

dkosonglapan,

tau xpe! haha!

-Sara- said...

dianiza,

ehehe baik cikgu! :D

syariza09 said...

cewahh...mak yong tengah rajin ke dapo nie..madu tu sedap la...cer madu yg ke2, ke3, ke4..pahit nauuuu

-Sara- said...

syariza09,

iyeee..tengah rajin :D

ahh! yg tu janganlah disebut2! haha :P