Thursday, December 2, 2010

xsalah bertudung

salam sume! :)

ooh di pagi hari jumaat yg ckup tenang hari ni tenang ke?
aku nk ajak korg 'cuci mata'
nak tak..? nak tak..? nak tak..? erkk berape kali tanye daaa, cepat angkat tangan! (",)/
sebelum tu, ape kaitan jugaklah cuci mata dgn tajuk entry aku tu kn?

ermm, aku bukanlah alim ulama' nk berceramah tentang isu tudung
lg pon agak sensitif sebenarnya ckp hal tudung2 nii, krg ade salah faham
lain plak jadinya, kan dh jadi 1 isu plak
xpasal2 aku kene sue plak dek mereke2 kt luar nuh! bajet artis :P
eh korg! ni isu TUDUNG tau..tudung yg kita pakai nilaa bagi yg bertudunglah yee :)
bukan tudung saji, bukan tudung periuk okeyyy? :D

aku sebenarnya nak cakap tentang tudung dan fesyen
sekarang banyaaaaaakkk sgt fesyen2 tudung kat pasaran
korg pegi je terjah ke jln TAR nuh, hah..mcm2 jenis tudung ade!
xnak penat menapak ke jln tar, kt blogshop pon melambak! fb pon melambak! klik aje yg mne!
cm aku sndri agak terikut gaklah dgn trend fesyen tdung sekarang nii
bila dh pakai tu terase cm wahh trendy gtu aku nii, pki fesyen tdung yg org xpakai g bajetlahh
padahal tgk2 yg aku pakai tu org dh pakai dh pon, yg terbaru lagi ade banyak dowh! kuang3
cepatnya fesyen ni berjalan kn..begitu pantas sekali!

eh klo dulu2, org ingt pakai tudung ni mesti sesuai pakai bju kurung jee
or kalo casual pon yg biase2 jee, n tdung plg glamor pon 'tudung bawal' lah
tapi sekarang zaman dh berubah, dgn tdung yg bermacam2 pesen tu,
si pemakai pon still boleh bergaya vogue
janji kena pada si pemakai n most important haruslah menutup aurat
eh sape ckp bertudung ni xleh berfesyen?
xcaye? jummm zasssssssssssssss..layannnnnnnnnnnn :)








all pics from Google

haa see..? vogue bukan..?? jgn ingat bertudung tuu 'kampung' sangat okey
xleh berfesyen beria-ria cm mereke yg free-hair
tp mcm aku ckp tadilah, yg penting tutup aurat
jgnlah plak berfesyen bertudung yg xkena pd pakaiannya
krg xpasal2 kene kutuk! pakai tudung tp nmpk lurah atas bawah..teeettttt :D
baju haruslah baggy n labuh, menutup pinggul
eh banyaklah fesyen sekarang ni, kne pandai pilih n sesuaikn utk kita yg bertudunglah kn :)

mcm aku xdelah nak berfesyen2 sangat pon
biase2 jee.. tapi aku suke tengok org2 lain pkai cntik2 cmtu..
tapi ade jgk sesetengahnya org skrg ni pki tdung bkn niat kerana menutup aurat tapi kerana fesyen semata2
ermmm..itu aku xleh ckp ape2lah zip mulot (^___^)
sbb yg penting hati kita sendiri
lebih baik aku xyah ckp psl org lain sbb aku pn bukannya alim sgt pon
kadang2 jahil jgk, pergi kedai2 kt umh kepala 'togel' je pon... hahahhahakkk
eh jgn ipar duai aku ade bace entry ni, repot kt mil aku sudah! mampos! :D


**psstt : sejukk giler opis ni wehh!


11 comments:

~~zaa~~ said...

zaa suke sgt tengok semua vogue bila bertudung. tapi sampai sekarang zaa tak cube, masih selesa dengan bawal :)


takpe, yang penting aku suka kawan2 aku cantik! :D

Ezzah said...

aihh....tnggu aku kurus sikit je mmg aku akan pakai tudung kayak gini. muahahaha...cantikkssssssss kan! :)

~SHiLA~ said...

lar..kate bajet artis..
tempek r pic ko sekpg dua gak jd model :-j

-Sara- said...

zaa,

tu r.. suke tengok kn? :)

eh, i cantik keee..? tenkiu2! :P

-Sara- said...

ezzah,

ala kurus sikitt jeee..? lebeh laa sket! bru cun! ehehe :D

-Sara- said...

shila,

ala ko neh, bajet je pon, bkn btol2lah! tempek pic aku nti korg xtgk pic lain dh, tgk pic muke aku jee! hahaha :P

dakcik said...

i pon sukeeeee sgt tgk org lain pakai..bile sndri nk pakai, ishhh muke kembang semangkuk dah! hahaha

-Sara- said...

dakcik,

eh sara tgk ain pki tdung pe pon comel jee.. :)

*ini iklas tau bkn ayat bodek pape pon* :D

syariza09 said...

comelss jer tgk adik2 ni pakai cenggini, bila dh cuba tak jadi cunng mcm ni pula...huwaaa mau nanisss

-Sara- said...

syariza,

haah cun2 je kn? eh awk, ce try dlu, xcube xtau :)

ajjah said...

salam,

yup betul, bertudung pun boleh ada style jugak.. azam 2010 ielah nak ber-fashion dan masih menutup aurat.. tq letak gambar kat sini :D