Tuesday, May 22, 2012

banyak complain!

hye, assalamualaikum! :)


cik suamiku memang kuat komplen.. komplennnnn je kejenyeee...... ehh cop! bukan komplen apa pon.. nak cite dia tu suka sangat komplen apa yang aku pakai.. which is very-very good sangatlah.. sebabnya kita ni tak nampak apa yang kita pakai tu sebenarnya okey ke tak okey.. walaupun pagi -pagi dah setengah jam duk membelek-belek depan cermin... mata kita tak sama ngan mata orang yang tengok kita kan..


google
gambar hiasan semata-mata



lagi-lagi bila suami sendiri tegur "eii sayang nii..mane elok pakai baju tu", "tudung tu singkat sangatlah", "kain tu jaranglah" macam-macam lagilah.. tang tu bagi aku memang perlukan teguran daripada dia.. hey, dia yang tanggung dosa kita kot... apa-apa kita pakai ni, dosa pahala sume dia tanggung kan.. sebagai isteri kenalah ikot apa yang dia bagi n tak bagi pakai betol tak? :D


tapiiiiiiiiiiiiiii... apa yang dia suka komplen yang buat aku, somentimes macam argghh, takkanlah tak bolehhh?? errmmm :(  dia sangat pantang kalau aku pakai baju kaler-kaler soft, pucat, kaler coklat..haa siaplaa.. dia cakap tu kaler-kaler orang tua.. okey fine... baju kaler-kaler tu memang aku dah tolak tepi dalam almari kat umah tu... tapi kadang-kadang aku buat deeeeekk jeee.. pakai gak... sebab sayang kot baju-baju tuuu.. masa kita beli kain kita tanya dia cakap ikotlah... okeylah kot, bila dah siap baju, kita pakai dia komplen lak, tak bagi pakai :(


google
jangan harap dia bagi aku pakai english cotton color-color cam gitu :(



than, tang tudung.. aku ni memang syrian scarf yang tegar... hari-hari memang pakai shawl ngan inner syria and tudung syria tuu.. tudung awning keras tu memang jarang sangat pakai... bawal lak lagilah dah lama gila tak pakai...  tapi sekarang ni kan dah back to the oldies.. tudung bawal dah jadi trend balik..


google


actually bawal tak lapuk dek zaman kan.. memang evergreen.. aku je yang tak pakai sejak start keluar tudung express awning keras tu, tudung syria, shawl, pashmina bagai... pastu sekarang ni malam-malam nak iron baju kadang-kadang ada tudung n shawl yang tak match, pastu tengok stok bawal yang tak gerak-gerak tu ada yang match, tanyalah kat cik suami... "b, leh tak syg pakai tudung bawal ni?"  cepat-cepat ah dia jawab "eii takyahlah, tak lawo" okeyy fine.... cantikkkkkk sangat bini dia ni sampaikan kalau pakai tudung bawal terus tukar jadi tak lawa *lol*



google
the very the lady gaga



bab kasut pon ikotkan dia nak komplen jugak... sebab sekarang ni aku dah tak pakai heels, wedges.. pakai flat jeee.. yang tu alasannya  aku cakap sebab petang-petang balik keje aku nak kena ambik 2 orang hero kecik kat taska.. so, kalau dengan heels, wedgest mau terpeleot tetengah jalan sapa nak jawab? so, dia diam, takleh cakap apa.. tapi bila sesekali aku pakai dia ngomellah "barulah sexy skit"... sexy yeee??? muahahaha! yolah cayang! :P


google



then, makeup.. dedulu pagi-pagi pegi keje kemain makeup.. sekarang ni eye liner, blusher, tu jee.. lipstik pon tak!  bukan apa, lipstik tu aku memang sengaja tak pakai sebab kalau berlipstik, bergloss bagai rasa tak puas ciom anak-anak.. lagi-lagi nak gomol Aqif puas-puas... hehehe... pastu bila sampai opis naklah touchup taruk lisptik balik, tapi terus datang kat kepala hotak ni "kat opis, depan laki orang kemain nak berlipstik, depan laki sendiri pucat lesi jeee" terus tak jadi berlipstik.. jawabnya sampai petang memang tak berlipstik.. petang lepas solat lagilah tak kuasa nak berlipstik :P  tapi tang makeup ni cik suami kurang skit komplennya :D


gitulah kekdahnya laki aku.. bab-bab pemakaian aku memang dia cakna habis.. eh lagi satu, tertinggal! tang handbag.. ermm samalah.. suka gak komplen, macam orang tualah, tak cun lah, tulah, nilah... sebab tu kalau nak beli handbag ke, kasut ke, aku kena pegi ngan dia jugak, kalau gi ngan kekawan memang aku takat belek jelah, nak beli idaklah sebabnya nanti balik umah ada orang komen, pastu komplen, pastu dia tak bagi pakai, haaa kan membazir jeeee :D


google



bagi aku, aku tak kesah dia nak komplen tu ini pon, n wajib kena ikot apa yang dia tegur n larang sebabnya kita sebagai isteri, berhias ni wajib untuk suami kita kan.. biarlah sedap dan elok dipandangan suami kita.. lagi pon macam aku cakap tadi, dosa pahala apa yang kita pakai ni kan suami kita yang tanggung.. yang penting niat dalam hati apa yang kita pakai tu adalah berhias untuk suami kita semata-mata.. pahala dapat, suami pun suka.. bertambah-tambah sayangnya! cewah! :D





**petang baru dapat update, bizilah weh**

7 comments:

Irfa said...

betul tu..mmg wajib dia tegur sbb dosa dia kena tanggung,.cuma bengang bila dah nak turun rumah kena tegur 'kain jarang la..pakai kain dalam tak ni?'aduh tensen.ilang mood nak gi keje.huhu

kurus said...

biasanya pilihan dimata suami tuu adalah yg terbaik ..
akk same jee ngan adik .. kalau hubby cakap x lawa .. akk x pakai lah dik huhuh

ezy.fia said...

kikiki..
ssh gak gtu ek..
saye bujang lg.. pkai pape pon xde org kisah..
aduyai

~SHiLA~ said...

haha lawak ok yus ni.yg bab aurat tu okla.yg bab heels,baju xlawo,cerewet kalah pompuan.keh3

asal blog ko kene blok lak ni.kene klik kt tajuk br leh.klu klik link,mmg kuala blok biru merah tu

Salmiza said...

kikiki bagus2..mmg tggungjwb suami tegur... kita hak milik dia... isteri pun jgn ingkar...peace..:)

syariza09 said...

errmm...bagus gak tu, pasni jimat la poket sbb shopping ngan asben jer.

Asben sy pula susah sgt nk dengar dia komen, tp mcm x best plak kalo x der komen dr dia. Yer la, sy pon pakai x perfect gak hihihi

mamyharraz said...

bagus suami awk sbb rajin bg pendapat.

kalau situasi akk pulak lain..baju baru ke tudung baru ke ok ke tak ke no hal.suami mmg tak campur hehe yg dia tau akk pakai baju baru masa hari raya je.hari2 lain mmg dia tak terhitung benda2 baru wujud kt diri akk sbb mcm cendawan kan tihehe yelah kejap beli baju,beg,mekap huhuu

apapun setiap yg kita pakai asal tak melebihi batasan cukuplah kan :)