Sunday, May 27, 2012

saya jeles sama mereka

hye, assalamulaikum! :)


ya! aku jeles sangat! aku jeles dengan mereka-mereka itu.. bagi aku mereka insan yang bertuah... sungguh aku jeles! jeles sejeles-jelesnyaa.. jeles! jeles! jeles!! *berapa banyak jeles nii huh?? lol*


aku jeles ngan sape?


google


jeles ngan orang berlaki kaya?  ohh no no no.. itu sudah jodoh mereka, buat apalah kita nak jeles ngan mereka? lakiku walau tidak sekaya sultan brunei, tapi dia rajin pujuk saya ketika saya merajuk... walaupun perkara-perkara kecik... memang ngada-ngada.. tapi itulah lakiku, rajin memujukkkkk.. tak kaya pon takpelah yang, i sayang u sokmo! :P



google



ermmm jeles ngan orang berlaki hensem?? arghhhh pleassssseee *dua-dua tangan bengkok ke bahu, mata ke atas* muka hensem pon takat manalah sangat kalau perangai macam ^$%^&*^%$ .. sekadar sedap mata memandang sudah..



google


jeles ngan orang pakai kete besar? rumah besar? wang besar? laki besarr? takkkkkkkkkkkkkkk.. tak pongg.... tu rezeki memasing.. ke manalah sangat harta yang ada tu kalau diri sendiri kekurangan kasih sayang.. susah nak kata kan...


okey fine, yang sebenarnya aku jeles sangat ngan wanita-wanita yang bergelar full housewife atau surirumahtangga sepenuh masa nak gak english dulu :P  bagi aku mereka sangat bertuah sebab dapat jaga anak-anak dengan tangan sendiri.. tengok anak membesar depan mata sendiri siang dan malam, arghhh alangkah bahagianya jika hidupku juga sebegitu!



google



kalau laki aku gaji 20k, memang takde maknanya aku menyusahkan diri aku bekerja! tu memang aku dah cakap kat encik suami... nak jee duk rumah, jaga anak-anak, jaga makan pakai laki... bukan kata sekarang tak jaga anak sendiri, jagaaaaaa.. bukan kata sekarang tak jaga makan pakai laki... jagaaaaaaaaaaa.. tapi tak sepenuhnya kan.. sebab komitment kejeeeee...


bertuahnyaa mereka dapat jaga anak sendiri.. macam sekarang kita hantar kat pengasuh or taska, takat ni anak-anak aku alhamdulillah dorang jaga okey.. tapi manalah sama orang jaga anak kita ngan kita jaga anak sendiri kan..


google



sejak beranak dua ni bertambah-tambah perasaanku memberotak nak jaga ank sendiri.. rasa nak berenti kerja, rasa nak tumpukan sepenuh perhatian pada anak-anak dan rumahtangga, tapi tu satu keputusan besar yang aku kena fikirkan... lagipon laki tak gaji 20k lagi..haha :P tunggu 10 thn pon laki tak gaji 20k gaklah..kekeke


sekarang ni, teruskan je hidup macam biasa..kalau berkerjaya ni ada dugaan dan cabarnnya.. kalau jadi fullhousewifey pon sama jugak, ada dugaan dan cabarannya jugak.. dalam hidup ni buat apa-apa pon memang akan ada cabarannya kan.. terpulang kat kita untuk melaluinya :)




**selingan**




ni kat airport minggu lepas masa hantar Kak Long mengerjakan umrah..


dorang berangkat jam 11 pagi.. keluar airport masing-masing kelaparan..singgah Cyberjaya pegi makan dulu sebelum pergi rumah my sis, Wani.. ni bubur c kecik aqif, sekarang ni haruslah berbekal bagai kalau keluar jalan-jalan.. kalau tak mau merengek jee.. mana cukup minum susu jee..


merengek pon comel anak ibu nii!  eiii geram ah! kata abg aqir :D







**harini kan bos kite kan cutiiiiiiii, kite boring giler dah niiiiiiiiiiii tak tau nak watpee..ayoooooooo**





11 comments:

~SHiLA~ said...

bkeje penat lain,jd surirumah penat lain.tp jd surirumah penat bebaloi² :)

Kakzakie said...

Dulu masa anak kakak kecik-kecik macam dua hero sara pun sama kalau boleh tak nak pakai maid nak jaga sendiri... tapi kakak dulu keluarga miskin sebab itu gigih gila belajar sebab target nak kerja bila habis belajar nak ubah kemiskinan... so... niat nak berhenti terus tak ada.

So... sara kena kuat emangat jgn berhenti kerja. Tak lama mana tunggulah 7-8 tahun anak-anak dah boleh berdikari...

Salmiza said...

Kalau gaji asben dah 20k br blh brenti keje tau..:)
Ikutkan hati kite pun nak brenti awal..tp apakan daya utang masih byk lg..aiyyoo

cik hani said...

bamban ank ko...penat mau dukung tp hati sonok sbb ank bsr..

klu suami kaya ibu ibu mesti benti keje kn duk umh jga ank

Wahida said...

Sara, wahida pun nk jadi fulltime housewife..tapi tu lah, laki bukan gaji 20k..hihi

Fieza79 said...

tkpe2..kita yg bekeja ni lg bagus sebenar nya sebab mampu kendali kan urusan yg pelbagai..kena tabik pd diri sendiri tau..

sejak2 beranak kecil lg ni bertambah2 lagi la urusan yg bebagai...kelam kabut mcm tk cukup kaki tangan..tapi bila dh tgh malam dan semua urusan dh setel, anak2 pun dh tido..alahai rasa satu perasaan yg tk dpt di ungkap kan..rasa mcm jadi supermom..bangga!

Liza @ Adzriel AB said...

kak liza pun jeles gak ni... comelnya budak kecik tembun pipi tu..

eMMe said...

Assalam Sara... haaa.. manyak jeles dia, mesti la jeles kan.. tapi kite de kelebihan dan kelemahan memasing.. tu semua dah ditentukan Allah.. terima seadanya dan berdoa lah agar hidup kite diberkati...

Comelnye anak kamu Sara..geram la!

syariza09 said...

Sara kan supermak! smua tu boleh buat punyerlah. betul mcm ckp kak zakie..nanti ank2 dh besar, masing2 leh berdikari. time tu mesti sara rasa nk keje pula....

bam bam tu sedapjer mkn bubur

Liza Razak said...

seronok sebenarnya jadi suri rumah..ada banyak freedom untuk buat apa yang kita suka :)

bpk muliadi said...

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل