Thursday, January 20, 2011

besarnya ujian itu


salam sume!

tadi bace utusan online kesah ini.. sebelum ni ade bace gak kisah tu kt harian metro.. mmg hati aku tersentuh bace kesahnye.. ala budak yg kena potong dua2 tangan sebab terkene renjatan elektrik  semasa mencari rezeki mengait kelapa sawit tu.. kesiannye dia.. xdapat bayangkan camane die nk hadapi kehidupan seterusnye tanpa kedua2 tangan spt sebelum nii.. ibu jari kaki pun kena potong.. dan lepas ni dia akan hidup sebagai OKU..

bila tengok gambar die terlantar dengan hampir seluruh badan die melecur kerana terkena renjatan elektrik tu tak dapat bayangkan kesakitan die tepaksa tanggung.. dahla anak yatim piatu, umor pn muda lagi, baru 22 tahun, terkena musibah tu ketika mencari rezeki.. kesian sangat2.. kenapalah orang yang dah sedia susah diuji sampai macamtu sekali.. org yg senang.. dh kaya raya bertambah2 kaya.. xde terkena derita macamtu.. tapi sapelah aku nak merungut2 tentang musibah dan rezeki yg dh sedia diatur olehNya..

ape2 pon aku harap Muhamad Hairuman terus tabah menghadapi ujian daripada Allah ini kerana pasti ada hikmah di sebalik semua penderitaan itu..



**psstt : semalam hari beistirehat bersama anak dan suami tercinta d rumah je! :)



signsara

16 comments:

syariza09 said...

berat mata memandang, berat lg bahu yg memikul

harap budak tu dpt bantuan drp agensi2 yg berkenaan...susah juga kalo dibiar mcm tu jaa

-Sara- said...

syariza,

haah kn.. yg kayo rayo tu time nila nk wat amal pon :)

~~zaa~~ said...

kesian sangat...tapi ketentuan Allah tentu ada hikmahnya...

♥ manje ♥ said...

moga dia tabah... kita dgr pon tak sggup nak hadapinya... ~

MiSz eiN said...

Allah hanye menguji hambanya yang Dia sayang dan kasihi.... untuk diberi ganjaran di syurga pastinya...

klu org kaya tue pulak. kekayaan yang dibangga2kan tue la nnt y akan jd musuhnya di akhirat kelak.wallahuallam

Hanis Azla said...

sedinya.. baca kat sini pun dah rasa nak nangis.. mungkin itu ujian untuk dia.. ujian utk kita, kita tak tahu lagi.. semoga dia terus tabah menghadapi kehidupannya selepas ini.. Harap2 dia mendapat bantuan yg sepatutnya untuk menampung kehidupannya..

DKosongLapan said...

Kesian budak tu....udah le anak yatim..... nasib baik ada kakak yang setia tunggu dia.....

bunga_ros said...

Ros pun ader bc.. Tp tak sanggup nak tgk gambo dia.. seriau sgt.. smg Allah berikan dia pertolongan & perlindungan.. Amin..

-Sara- said...

zaa,

pasti ade hikmahnya kan..insyaAllah..

-Sara- said...

manje,

tulah kak, dgr pn xsanggup rasenye..

-Sara- said...

misz ein,

btol sgt2 ein..stuju..insyaAllah ade hikmahnye kn..

-Sara- said...

kak hanis,

tulah kak, sara pn sedehla bace kesah die tu, sbb ngah mencari rezeki kena cmtu, harap die tabah..

-Sara- said...

dkosonglapan,

tulah, nasib baik family die suppot die..ade gak semangat nk teruskan hidup..

-Sara- said...

bunga rose,

sara pn xsanggup tgk, mmg kesian sgt2.. amin..

~SHiLA~ said...

tu la sian je org tu..
tgk pn xsanggup..bdn smpi nmpk isi tu..huhu

-Sara- said...

shila,

haah, nmpk segala daging, mmg kesian gilerr kot!