Sunday, March 27, 2011

patah selera!

hye, aasalamualaikummmmm!

pagi tadi dlm kerete otw ke opis terfikir2 nak breakfast ape pagi nii
rase bosan lah plak, hari2 breakfast air milo secawan, biskut kering creme-cracker 2 3 keping
tiba2 terase 'tekak melayu' datang
nak makan nasik lomak lah! dh lame tak makan!
asyik berlagak minah salleh jee hari2 breakfast mkn creme cracker! LOL!



aku : b hantar syg depan kantin lah, syg nak tapau makanan kat kantin.. rase lapar gilerr, semacam je perot ni..

husband : b takyah tunggu syg ke?

aku : takyahlah, syg jln sendiri jelah, krg lambat lak b tunggu syg



** lepas salam, kiss comolot sume,ah tipu semata2 :P laju jee aku pon berjalan ke kantin.. terkedek2 dgn flat pump-shoes aku :P , eh tapi sebelum tu singgah kedai mamak jap.. beli roti 2 bungkus! standby utk petang kang perot ni mencerut2 mintak diisi! :D


google


tinjau punye tinjau nasi lomak cam tak menarik hati aku
then ternampak maggie goreng ni mmg menarik!
hitam sbb kicap banyak kot, n basah2 lembap, ermm i likeee!
terus ambik polisterin, dgn rakusnya aku isi maggie goreng tu masukkn lam polisterin


google


pastu nmpk plak nasik goreng sebelah tu pon menarik hati aku gak!
nasi goreng merah! aku suke!
aku cedok lagi masukkan lam polisterin yg same
means sebelah maggie goreng, sebelah lg nasi goreng
n tambah telur mata lembu seketoi
hahaha! bapak selere besor aku nih! :P

dah tu terus g bayor kat cashier
terkedek2 aku jalan, dgn sebelah tangan lagi pegang roti 2 bungkus! tehee!
pastu baru gi punch card
bila scan pass card tu tgk dah kul 8.35, ermm lewat 5 minit, lantaklah! :P
then, terkedek2 lagi naik opis :D

sampai opis tgk tray ade 2 3 surat
setel2 lu sume, then kul 9 aku pon g pantry nak makan
harini opismate el, so makanlah aku sorg2 kt belakang tu

dengan rakusnya bukak polisterine tu
bismillahirahmanirrahimmmm.. maggie goreng dulu selamat masuk dlm mulot aku
tapiiiiiiiiiiiii............. dlm hati aku cm frusttt jeee
sebabnya indah rupe diee drp rase!
taworr heberrrrr! tengok color hitam, lembap cam sedapp tapi serius takde rase!

argghhh, ok ah, makan jelah nasi goreng ni plak
huhhhh! rupenye lagi hawauuu! cinabenggg betolll!
*oppss sorry guys, choi plak mulot aku pg2 senin ni angkara maggie n nasi goreng tu*
nasi goreng tuuu lagi teruk rasenye!
sebenarnya nasi tu nasi lemak tapi diorang goreng nasi tu
so jadilah nasi goreng *kononnyalah*

time tu gak aku ketepikan terus!
ko bayangkan, nasi lemak kan rase santan n masin2
then dorg goreng tu kan takde rase pedas ke ape kee.. rase taworrrr jee
mcm ko makan nasi lemak tanpa sambal! aiyarrrkk!
memang patah langsung selera aku!

dahla aku ni jarang2 skali tapau makanan pagi2 kat kantin tu tauu
pagi ni ade mood pegi tapau makanan tapi hampesss pulok!
isshh, dorang ni kalau meniaga kire nak untung jee lahh!
sumpah pasni aku taknak beli dah! ggggggrrr!




**tetibe teringa Nasi Goreng Ayam kat terminal kuantan, RM 3 jee tapii sedapp!
zaman study dulu, standad ah asal murah je yg tulah yg dipuja! :P



signsara

10 comments:

syariza09 said...

mak aiii, b4 ni pagi2 mkn sekot ker, patut ler selim melim. sy juga yg selera melayu ari2, smuanya balun ns gorng, bihun grg..huhuhu

Agaknya resipi baru kot, x yah letak garam...hehehe

-Sara- said...

syariza,

haah selalu mkn sekut jee,jrg2 adelah mkn mihun grg, klo org tgk ckp sy kedekut sbb pg2 mkn sekut, org lain mewah je pg2 dh mkn yg berat2! haha :P

Unknown said...

i pun makan nasi goreng jugak, tapi sedap! :D


aah la yang..teringat nasi goreng RM2 kat terminal tu...murah gila kan??kadang2 dengan air pun RM3 jugak!!

shahrilhakime said...

mane ndak buatnye....mase kite beli tu nampak best....tambah plak tengah bernapsu mase tu....... sekali tipah tertipu.....ade 3 pilihan mase tu....
1. makan jugak...
2. bagi kawan
3. bagi tong sampah makan...

pilih je mane sukee

-Sara- said...

zaa,

i je kne ns grg xsdap! patah selera i tau! :D

*tulah yang, dh sedap murah lak tu! eh, rm2 ke yang, bkn rm3 ek? murah giler kn! ehehe :P

-Sara- said...

dkosonglapan,

saya pilih yg no.3 la.. bg tong sam yg makan! haha :P

ezy.fia said...

sabo sara..
xde rezeki la tu nk mkn yg sodap2..
msk sndiri jela..
kompem sdap..
hihikk

-Sara- said...

cik ezy,

ehehe.. bknlah marah sgt cume geram jee.. nk masak pg2 xsempatlah awk! *alasan* :P

~SHiLA~ said...

haha..cafe tu pg² mknan mmg totaly OUT!
lame da aku xtapaw pg..mmg putus selere pn..cay mbe patah selere aku putus selere :-j

-Sara- said...

shila,

la yekee..mne aku tau.. aku ni xkire pg ke tghri ke mmg dh lame gile x g kantin tuu..ptt ah org xramai!