Sunday, March 27, 2011

ti tok? apa tuu..??

tengah-tengah kami sefamily duk makan kat umah
sambil layan tv, mase tu cite ape ntah, lupe plak tp channel 104 la
pastu iklan kuo...


google


kuo iklan program dia ni program "Siti" tuu
aku saje tanya kan kat syaqir sebab syaqir ni kenal beno ngn muke siti ni
kalau lalu kat tepi jalan kt hiway mrr2 kat gombak tu ade signboard program siti ni
sebesor2 signboard tu cepat beno die cakap kat aku "ibu, Ti , Ti ah"
suke hati kauu je panggil orang tu Ti, cam kawan2 kau lak! haha!

so haritu mase iklan tu aku saje ah tanya kat die :-


aku :  syaqir, tu sape tu?

syaqir : errmmm... ermmm *sambil mate kelip2 sebab nak ingatkan sape kot*

aku : sapee? ermm ermmm, hehe

syaqir : ntah, dato' ape ahh!

aku : ahahahah!! *aku bantai gelak* suke hatii kauuu jee cakap dato' ape ekk *sambung gelak gi*

syaqir : cuke ati kauuu jeee *dia ajuk aku balik*


pastu dia sambung lagii...


syaqir : Ti Tok ahh! haaa Ti Tok.. *muke confident jee*

aku : hahh? Ti Tok?? ooo.. tok ti ahhh.. apelah syaqir nii..haha *aku gelak lagi*



muke die mase tu tersengeh2 cam kerang busuk

(^.^)





**sejak dah bleh cakap ni macam2 hal lah syaqir ni, pecah perot aku gelakkan die!**




signsara

26 comments:

DKosongLapan said...

ti tok....kekeke....udah macam name kucing jeee

axie said...

tik tok tu bunyi jam lah syaqir...hehe

cik hani said...

aku rasa dia nk sebut datok siti,,, tp jadi ti tokkk

Hanis Azla said...

sgt comel dgr anak2 yg baru pandai bercakap ni berkata2 kan.. baca dialog tu pun dah buatkan akak tersenggih2 membayangkannya..

-Sara- said...

dkosonglapan,

ahaha, name kucing ek? :P

-Sara- said...

azie,

itulah pasal azie, dah terbalik patut Tok Ti..hehe :P

-Sara- said...

cik hani,

haah die nk sebut tok ti, tp terbalik :D

-Sara- said...

hanis azla,

haahla kak, baru2 belajar cakap ni mcm2, comel jek!

seronok sgt layan die bercakap! :)

dakcik said...

kelakar la syaqir nie..ti tok..hahaha..

p/s : mcm sofea jgk..suke ajuk ckp org! pastue kite dgr gelok besor jdnya..hehe

Cik Ezy said...

sara kene tag!

http://lemonribena.blogspot.com/2011/03/you-are-my-lucky-follower.html

-Sara- said...

dakcik,

haha, tau xpe ain! tergelak je layan dorg ni kan! :)

-Sara- said...

cik ezy,

ok tq awk, nnt sara terjah ye! :)

Wahida Shukeri said...

amboi syaqir..dato' siti je yg dia kenal...

-Sara- said...

wahida shukeri,

itulah psl wahida..xtau ntah sape yg ajorkan die,sara xpenah bgtau pon..hehe

~~zaa~~ said...

hahahah ti tok dibaginya! dah macam bunyik jam dinding!!

Myra Jay said...

Hehe.. dah tukaq nama ke Tok ti..hehee..
Sonok kan bila anak dok mula bercakap nieh, mcm2 keletah.. :)

Mama Hanim said...

hehe.. best kan layan anak yg bru belajar cakap syaqir tu.. cepat dia belajar, siap kenal tok ti tu..good boy...

-Sara- said...

zaa,

yelah budak tu suke hati die jek! :P

-Sara- said...

myra jay,

haah seronok sgt, sampai kdg2 tu tak terlayan sbb byk sgt ckp nya :D

-Sara- said...

mamahanim,

ye awk.. seronok sgt layan anak sdg membesar, bahagia rasanya.. :)

syariza09 said...

perrgghh...dasyat tu syakir leh ingat gelaran Siti "Dato".
Tik tok ok la tu , leh trima tp dh mcm bunyi jam pula

-Sara- said...

syariza,

ahaha, budak tu mmg..sara tak ajar tau name org tu dato Ct, ntah sape yg ajar..hehe :P

MiSz eiN said...

TIKTOK? HAHA.AWAK BTL SIL NIH.ADOI

-Sara- said...

misz ein,

haah Ti Tok tau..bkn Tok Ti ye mummy!

hahaha! :P

maya amir said...

heheh..org dah dpt mulut, memang riuh nak melayan die:)

-Sara- said...

kak maya,

yelah kak, letih tp seronok layan! :)